Minggu, 15 Mei 2011

Sabilulungan Paturay Tineung

Sabilulungan manjing waktu manjangkeun kahirupan,

Dijadikeun di geularkeun, pageularan dibatas ku caritana, carita aya judulna, ngageular ngamaksud eta alamna, judul nu jadi sabab carita anu ngageular, lakon nu ngaleumpangkeun, carita dina eta alamna, barang bawangajadi,  naskah katelahna, geus aya tidituna, nungaran dijadiekunan sok ngabatas ku waktuna, ngabatas eta carita, ku akhir dina lakon eta caritana,.
Katangtuan kitu ngageular ku eta carita,  kahirupan ngabatas eta caritana, tepi ka waktuna ieu alam ngageular kukatangtuan manehna, lain asal ucap tapi ucapan make aturan,  pageularan aya dina eta alamna,  lain asal nulis tapi tulusan nungturunan dina carita, tulisan nu geus aya di keiuna, kiwari manusa hese percayana, bari katinggal ku dirina, ieu  kaayaan alam robah, rupi sinareng hal kajantenan, boh dina alamna kitu deui pangeusina.

nyanteuk nyurup kana waktu, anggang lain wae memeh usum, di teang tepi kana waktuna, alam balik kana eta naskah  nu ngieuna,  kitu nyatana pageularan nungturunan, pangangeusan pageularan carita nyurup kana judulna, pageularan ninggang kana waktu, kana masa anu tangtu, katinggal dina eta alamna, pageularan condong beak waktuna, nu nyata nyata ieu bumi  nuluy kana carita anu sejenna, lain wae geus ningalikeun tapi nyanteuk ngawaktukeun, akhirna akhirna kahirupan. kumalandang di ieu alam. kiwari geus pada arapal, nyata alam dijudulan nyata alam digeularkeun, dina lakon nu geus aya kapastian, nu jelas aya dina pageularan nyurup ngawaktukeun ngageularkeun ku caritana eta alam, kahirupan aya tunggtuna, nu hirup eweuh akhirna, nucumarita eweuh wujudna, wujud nu cumarita aya dina eta alamna, balik kanu boga caritana.

Ceuk sakaol ieu dongeng tapi carita anu cumarita,  wakca aya dina carita nu dihikayatkeun ku leluhur eta bangsana, sadayana gaduh carita menurut persina, kiwari geus ngabuktikeun, eta carita hirup di ieu alamna, perjalanan alam ngamaksud, dina eta carita dina eta naskah geular di ieu alamna. Rupa rupi eta pertanda, hirup dna pageularanna, sakumaha eta naskah jadina, nungturunan eta carita nu geus ditangtukeun, nu geus dihikyatkeun dina eta alam alamna, naskah kitu  pada aya dina kaum kaumna, dina bahasa bahasana, dina pamadegan pmadegan dirina, dina suku sukuna, budaya budayana, rek kumaha kiwari bisa teu percaya, ari nyata kitu ayana, malah maha kiwari geus aya dina carita di sebut  darigama, atanapi Ilmu pengetahuan, boh kitu deui ari dina agama mah, eta carita asal aya mimitina,  carita teu jauh ngamaksud, dina carita nu gues aya dina eta alamana.

Rek kumaha dibunibaukeun, disumputkeun ku rupi hal sinareng tarekah, dimana pageularan nudi maksud ku eta perjalanan, kiwari narembongan, dimana ieu hirup sanyatana nungturunan, teu kaluar dina aturan, kitu deui kahirupan katangtuan geular ieu alam, aya dina aturan nuparantos di hikayatkeun kumaranteuna nyata leluhur nyata carita caritana, tulisan tulisanna, hikayat hikayatna, kiwari nembongkeun eta mangsana.
 teu kaharti di keuna, dimana teu apal asal ususlna, nyata kahirupan nungturunan ku carita nu aya dina eta pituah pituah dina alam lamna, dumeh kiwari alam geus nungturunan  nungabuktikeun,  ngageularkeun  carita nu aya dina carita sabehdituna.

Alam barang dijadikeun teu geular tanpa ngamaksud rejeung tujuan, tapi eta pageularan ku tujuanna, barang anyar sok laas ku beakna, laas ku wakktuna, ancur nyorang dina katangtuanna, ngarana oge dijadkeun tepi kana waktuna, eta alam ancur dina kaayaanna, kitu deui nu kumlendang bakal ancur dina nyatana,  mahluk aya batasna kitu jalaran carita eta jadi kayakinan, dina berbagai carita nu rame jadi perbincangan, sakumaha pamanggihna, boh dina elmu pangatahuan boh deui dina pamadegan, rek aya dina suku atanapi budaya, darigama sinareng agama, percaya ayana kajadian nu di jadikeun geus pasti ancur akhirna,

  Rek kumaha nyalahkeun, dimana kitu buktina, ceuk saha salah ari benen carita aranjeunna percaya kana ayana eta carita, kiwari naktuna hade, ngajalankeun cacaritaan, ngageularkeun kajadian, dimana eta carita nyumput dina perjalaan carita eta manusa sorangan, ceuk sakaol rupa rupi kajanteuna ceuk sakaol rupa perkara di ayakeun dina eta waktos kajanteunan, kiwari geus nembrak naringalikeun, lain wae kaaeban lain wae kagorengan, tapi nyata kagorengan geus nembrak dina alam alamna. Ku rupa terakah didinya ditingaliekun eta kaaeban dina jalan jalanna.

Tong hariwang komo melang, dimana kitu eta perjalnan ngamaksud dina wakca nu geus jadi katangtuan, kaitnggal di alamna, katingal pangurus dina eta alamna, nungajalankeun nu dikawasakeun, nu marentah nu menang titah, ngalaksanakeun amanah, nyata teu muterkeun  sakumaha eta amanah, roda putaran kahirupan anggang jauh kana tujuan, teu ngawasa ku aturan, ngawasa jauh jeung nu diamanahkeun, aturan saukur babahsaan, cacaritaan nyumputekun kahinaan nungawasa joledar dina bebeuneran. Kawasa jadi kumawasa, rahayat aya dina hina, jauh dina kawasa mibanda eta rasana, jauh dina anu di amanahkeun kapangawasana, nu marentah dina eta negrina, mana aya kasejateraan, mana aya kacerdasan, bangsana anggeur hina dina kaayaanna.

  Nyata kiwari rahayat hirup eweuh dangiangna, nu dikawasakeun ges teu jadi panutanan rahayat hirupna, budi luhung geus eweuh dikieuna, anu kawasa, kawasa nyontokeun kahadean dina lakuna, bapak bangsa katelahna, kiwari geus eweuh picontoeun, nu hade kur sabatas monganna, dina lacuna eweuh turutanna, hade majar hade eta lakuna, tapi nyata hade eta bentuk  kabohonganna, meli kadoreksaan ku pitunjuk,  mlah kiwari nembrak pangawasa ningalikeun kaaebna, sarakah dina eta kakuasaanna. Rupi hal sareng sanes kanten kaeban diseminarkeun, ditepikeun malah makin maceh ningalkeun. nembrak ngabukakeun perjalanan nungturunan kahirupan aya dina et mangdana aya dina eta alamna, bumi panganggeusan






Tidak ada komentar:

Posting Komentar